flox

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Om 4 veckor kommer Thing hem

Av Mikaela - 15 januari 2013 11:54

Tiden susar förbi och om 4 veckor kommer bästa Thing hem igen. Vi längtar som bara den efter henne!!

Detta innebär att valparna nu är 4 veckor gamla och det är nu som de börjar bli riktigt roliga. De morrar, bits och är såklart väldigt söta.


 

   

 


Här hemma är det en till som växer så det knakar, Thyra har nu hunnit bli 2 månader. Hon vaknar varje morgon med ett leende på läpparna som gör att man smälter. Världens sötaste unge (inte alls partisk   )!!!

Flox hjälper till som barnvakt, men jag tror att hon mest är ute efter leksakerna och att nosa Thyra i rumpan när det är en bajsblöja.


 


I huset håller vi på med finliret.

Alla väggar är nu spacklade och slipade två gånger och vi har nu börjat måla väggar och inhandlat tapeter.

Det är otroligt svårt att välja tapeter. Speciellt jag som har en väldig beslutsångest och kan vela fram och tillbaka hundra gånger. Och det blev ju inte bättre av att vi impulsshoppade tapeter igår. Hoppas verkligen att de gör sig lika bra på väggen som på rullen.

Vi har även börjat lägga golv i kök så att vi kan monter upp köket och idag påbörjar plattsättaren med badrum och tvättstuga.

Inflyttningen är inte långt borta nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards