flox

Alla inlägg under februari 2012

Av Mikaela - 29 februari 2012 10:52

Jag brukar vara allmänt dålig på att ha koll på diverse presentkort som man får... Men nu har jag gått igenom dem och använt dem innan de hunnit gå ut.

Bland annat så vann Flox ett presentkort på Uppsalahundsim när vi tävlade KM i höstas.

Detta har vi nu provat på och Flox som tycker om att bada tyckte att det var helt okej. Innan badet fick Flox en genomgång, klämde och kände igenom henne ordentligt.

Fick höra att hon var bra musklad i både fram-och bakben. Dock reagerade hon lite när dem tryckte på skulderbladen, får se om det bara var tillfälligt nu när dem sprungit på hal is eller om det kvarstår.



Igår var det lydnadsträning i ridhus...

Thing fick prova på dirigeringsapportering som ett helt moment för första gången. Med mycket spring i benen så blev det en del frustration när man först måste stanna vid konen och sen springa vidare. Däremot kändes höger och vänster skicken bra. Men vi har en del kvar att jobba på där.

Rutan, fjärr och Z kändes väldigt bra!

Flox fick kedja inkallning, rutan och metallapport. Rutan måste jag träna mer som ett hetl moment, Flox vill gärna gå efter mig när jag vinklar bort mot utgångspunkt.

Men annars så har hon härlig fart och attityd i allt hon gör!


Får inte glömma att gratulera Things bror som nu kan titulera sig som svenskt Lydnadschampion!!! Grattis till Malin och Vegas! Ni är grymma!


 

Av Mikaela - 16 februari 2012 06:48

Igår var det årsmöte på EBK.

Som jag hade planerat att gå på, men tyvärr glömde jag bort det helt och hållet fastän det stod tydligt i min kalender.


Senare på kvällen ringer Maja och meddelar att hon tagit hand om mina priser....

För vi hade nämligen vunnit pris!!

Flox blev årets lydnadshund och Thing blev årets spårhund, 2011.

Kika här på Enköpings brukshundklubb

    


 

Mina duktiga änglar!

 

Av Mikaela - 12 februari 2012 18:50

Idag tillbringade vid dagen på sjön, eller isen. En härlig promenad i solen och lite korvgrillning med hela familjen.


   


     


       


        


     


Vi har även hunnit med lite vallning och byggnation på huset! Nu har vi gjort klart 7 ytterväggblock av

13 stycken. Det går framåt!


    


                 

Av Mikaela - 3 februari 2012 21:35


Elva minus grader ute, men det hindrade inte oss för ett vallpass...

Maja med Link och Veronika med Nova gjorde sällskap.

Vi delade av fåren och tog ut dem som har mest spring i benen på en äng.

Och dem hade drag mot resten av flocken, så man fick verkligen tänka till hur man föste/drev dem.


Thing och jag fokuserade på fösning i lina och förstärka kommandot för att gå fram mot fåren.

Till en början var det svårt att få till en lugn fösning då det var mycket spring i fåren och en hetsig hund, men mot slutet så fokuserade Thing riktigt bra.

Varvat med fösning så blev det flankeringar, och dem gjorde hon fint.

Men vi behöver få till mer kontinuerlig träning och nöta, nöta, nöta.


Efter några timmar ute i kylan så värmde vi oss på en fika hos mina föräldrar.


   


         

Ovido - Quiz & Flashcards